top of page
Writer's picturekennethroadtrip

Freycinet National Park

הפעם קמנו בבוקר עם כוונה לעשות הליכה. הגענו למרכז המבקרים, קיבלנו מפה , הזהירו אותנו לקחת מים… ויצאנו לעברהמסלול.

נדהמנו מההיערכות של הפארק לקלוט מספר רב של מבקרים, מגרשי חניה ממוספרים ע"פ המרחק מהכניסה … אבל בסוף לא היה עמוס נורא.

לקחנו תיק, קצת אוכל, מים כמובן, וגם… בגדי ים/מגבת. ההליכה התחילה בעליה של 30-40 דקות לעבר תצפית, שביל טוב, הרבה אנשים (לא ממש צעירים…). התצפית, מרפסת ענקית, בנויה נהדר בתוך הסלע, שמשקיפה על wineglass bay (כשמו כן הוא, נראה ככוס יין).

הקטע הבא, היה כבר עם פחות אנשים, שכן הוא בעצם ירידה, של 900 מדרגות !!! ( המדרגות יחסית נוחות ולא מאד תלולות 😜). מרגישים את הברכיים, אבל יחסית סביר בעיקר לעומת אילו שעלו אותן בכיוון ההפוך 🤣).

ואז הגענו לחוף של המפרץ שראינו מלמעלה. חול לבן, ים כחול מדהים ביופיו. בכניסה לחוף, מונחים בין 20-30 זוגות נעליהליכה + גרביים שאנשים חלצו לפני שירדו לחול הלבן.

אז אנחנו חולצים נעלים, פושטים את בגדי ההליכה המיוזעים, עולים על בגד ים ונכנסים למים. מיותר לציין שלא קופצים, כיהמים קרים למדי. לא ברמה של עצירת הנשימה, אבל קר בעיקר שהגוף שלך חם…. אבל חוויה מגניבה.

דרך אגב, במקום יש שרותים כימיים, ללא מים, אבל כולם מחליפים בגדים בחוף או באיזור ההלבשה המאולתר לפני הירידה לחוף.

כל הסיבוב, מרגע שהגענו, עד שחזרנו לצעוד, היה הפסקה מרעננת של כ-45 דקות. לא באמת יודעת להסביר, אבל עבורי זו היתה חוויה של שחרור, אפילו סוג של התרוממות רוח.

חזרנו למסלול עם חיוך טיפשי על הפנים והמשכנו בדרכנו. הלכנו ביער שחלקו אפילו שרוף, על מסלול הליכה מעץ מעל איזורש בחורף כנראה הופך לביצה, לאורך חוף ים במפרץ אחר, ושוב לתוך יער שבו צמחיה מעט אחרת.

המסלול ארוך, כ-12 קמ, אבל מומלץ ביותר.

13 views

Recent Posts

See All

קצרים על אנשים ואוסטרליה

באחד מחניוני הקראוונים, עת פרשנו ארוחת ערב ומזגנו יין טוב, נעמד לידנו בחור כהה עור והתבונן. בירכנו אותו לשלום והזמנו אותו להתקרב, וזיהינו...