top of page
Writer's pictureNadav Kenneth

הרים כחולים ואשת לוט אבוריג'ינית

בטח כבר נתקלתם באזורים הרריים עם שמות דומים (Blue Ridge בחוף המזרחי בארה"ב, ועוד). מהניסיון שלנו, שווה ביותר לבקר עוד אחד כזה!

כאן הם נמצאים שעה וחצי נסיעה מסידני, ועבורנו הם היו תחילתו של טיול בין הרים וחופים מסידני לבריזביין. מזג האויר כאן משוגע, ולכן לא פקדנו את Frazer Island שהוא חלק מסיור שכזה.

האזור הוא למעשה כמה שרשראות הרים מקבילות, ששעות הזריחה והשקיעה יוצרות באזור דוק ערפילי (ערפלי?) כחלחל, ומכאן השם.


ועכשיו לחלק הפיזי:



במבט על נראה שתי רמות / הרי שולחן שביניהם קניון עמוק מאוד. לגובה המצוקים ישנן כמה מדרגות שמכל אחת צומחים עצי ענק, כך שכשמביטים למטה רואים כמה מערכות של עצים מתוכם גדלים שרכי ענק ומטפסים שתופסים טרמפ כדי לראות קצת שמש, מיים מפכים מכל עבר, והתחושה היא של טבע בריא ועוצמתי. הבעיה היחידה היא שבין כל אחד מהמישורים לתחתית הקניון מקשרות מאות מדרגות ואם לא די בכך, צריך לעלות שוב באותו הצד או בצד השני. עשינו זאת כמה פעמים, וגילינו שעם התרגיל בא הכושר ... נאמר לנו שאפשר לרדת 1000 מדרגות ולעלות בחזרה עם מעין רכבת שמטפסת בחזרה, אבל החלטנו לחוות עוד מעט את חווית ההליכה בטבע המהמם וטיפסנו אט אט בחזרה.


נקודה מרכזית באזור היא "שלושת האחיות": שלושה עמודי סלע עצומים, שעל פי האגדה אלה שלוש אחיות שאביהן ביקש להגן על תומתן, וביקש מהמכשף המקומי עצה. ההוא הפך אותן לסלעים עד שכמה מחזרים לוהטים ייצטננו. בעיקבות תקלה מצערת מת המכשף מבלי להשאיר הוראות, וכך נותרנו אנחנו עם סלעים ובלי הבחורות, שבטח כבר היו מבוגרות מאוד לו היו שורדות כדי לספר את האמת.



ההליכה ביער גשם עוצרת נשימה. מערכות טבע שלמות נותנות הרגשה שהן מקבלות את ההלך כאורח לרגע, ומידי פעם נותנות לו תזכורת מי מנהל את העניינים: פה פרץ של גשם, שם בוץ מחליק, ביקור לא רצוי של עלוקות, ציוץ של סוגים רבים של ציפורים ועוד ועוד ועוד.


סה"כ אזור נהדר לטיולים, לטעימה של יערות גשם ולשהות בעיירות נופש-טבע נעימות ומסבירות פנים.



20 views

Recent Posts

See All

1 Comment


Zohara Farkash
Zohara Farkash
Mar 18

אהבתי את פראמנטאל יותר😍😘

Like
bottom of page