top of page
Writer's pictureNadav Kenneth

לא רק הוביטים


אנחנו מבקשים לתקן רושם מוטעה: בניו זילנד יש עוד כמה נופים מעבר לכבשים והוביטים. התברר שיש כאן כ 3000 קרחונים, שאמנם הולכים ומתכווצים אבל נוכחותם בולטת ומשפיעה באזורים שונים של האי הדרומי.


על מנת לבחון את היקף התופעה יצאנו עבורכם לאחד מאזורי הקרחונים הללו. התמקמנו לשני לילות בבית מדהים, שמחלונותיו נשקפים הקרחונים, כך שכשבשלנו ארוחת ערב ראינו את ההרים הללו מחליפים צבעים בשקיעה, ולקפה של בוקר קיבלנו תצוגה של מדרונות לבנים ההולכים ו"נדלקים" עד למצב של בוהק מרהיב.




השבוע הלכנו על משהו חריג: סיור בשני קרחונים בעזרתו האדיבה של מסוק. קצת פלצני, אבל מאוד יעיל: טיסה אל שני קרחונים, כאשר הטייס מסביר איפה אנחנו ומדוע בחר דווקא בנתיב המסויים הזה. בהמשך נחתנו על אחד הקרחונים, הסתובבנו שם כרבע שעה והמשכנו בסיבוב שארך בסה"כ כארבעים ד'.



אז מה רואים?

האירוע כולו הוא באוירה של "טוב באתם לפני שמקפלים את הקרחונים": הרבה מצגים של הקו אליו הגיעו הקרחונים לפני 30-40-200-20,000. שריפות הענק באוסטרליה צבעו את הקרחונים באפור, וזה ניכר במראה וגם כנראה מגביר את קצב ההמסה

חלק מהקרחונים לא יציב בקיץ, ולכן מסוכן להסתובב עליהם ובקרבתם.


כשנמצאים מעליהם ועליהם כל זה נעלם: נמצאים בשדות קרח עצומים, ההרים הלבנים מסתירים את המידרונות והעמקים, והחוויה מופלאה שלמה ומיוחדת.


רק הטיסה בתוך ערוצי הנהרות, בין ההרים המאסיביים הללו, היא מעניינת - בעיקר לאלו שחוו את זה בפעם הראשונה 🤭






18 views

Recent Posts

See All

קצרים על אנשים ואוסטרליה

באחד מחניוני הקראוונים, עת פרשנו ארוחת ערב ומזגנו יין טוב, נעמד לידנו בחור כהה עור והתבונן. בירכנו אותו לשלום והזמנו אותו להתקרב, וזיהינו...

Comments


bottom of page