top of page
Writer's picturekennethroadtrip

למה לא אצלנו??

Updated: Apr 3

כנראה שלא הכל מושלם באוסטרליה, וברור שאנחנו רואים רק זוית מאד מסוימת של המתרחש. אבל... יש דברים קטנים שגורמים לך לחשוב, למה אצלנו זה לא כך... (ספוילר - אין לי תשובה טובה).


בטחון אישי, ואמונה שמי שסביבך הוא עמית ולא אויב - כמה דוגמאות:

בכל מיני מקומות, בעיקר בעיירות קטנות, אבל לא רק אנשים פשוט לא נועלים את הבתים/ מכוניות, משאירים תיקים, נעלים בירידה לחוף הים, לא נועלים אופניים ...



גם אנחנו, התרגלנו יחסית מהר. השארנו באוטו תיקים, דרכונים, מחשבים ... כמובן, שבכל פארק קראוונים הכל פתוח כל הזמן...

היו מעט מאד נקודות, שבהן כן ראינו שלטים על : תדאג לנעול את במכונית לפני שאתה יוצא, אבל הן היו מעטות...


אז למה לא בארץ?


זבל:

אוסטרליה מאד נקיה ומאד מודעת למיחזור וגם ממחזרת!

כמעט לא רואים טישיו או עטיפות כאלו ואחרות זרוקות בצד הדרך, וזה עוד יותר מפתיע כי אין פחי זבל כמעט בשום מקום!

במקום זה יש את השלט הבא:



ואנשים כנראה מקיימים 😎.


אז למה לא בארץ?


ניקיון במקומות ציבוריים:

בתי שימוש נקיים, בכולם יש נייר טואלט, ברובם אפילו מברשת לניקוי האסלה... גם בבתי שימוש כימיים.

אנשים נוהגים ברכוש הציבורי כאילו היה שלהם, דואגים/משתדלים להשאיר נקי. זה נכון גם במקלחות, בבר בי קיו ציבורי (על גז), בכיורים, אפילו ... במקומות לניקוי דגים (ויש לא מעט כאלו) , אנשים משתמשים, אבל מנקים אחריהם לטובת הבאים אחריהם.

קונספט מוזר ומעניין ,


למה לא אצלנו?




ובכלל, המרחב הציבורי נעים ונקי. אנשים מחייכים כשמבטים מצטלבים, התור בסופר הוא יותר ישראלי מאמריקאי במובן זה שאנשים מתקרבים אליך ומדברים איתך בתור, אבל זה דיבור נעים בסיגנון "מישהו הולך לפיקניק היום... תיהנה!". או אישה שעושה ג'וגינג וחולפת על פנינו בעודנו חבוקים בפארק, עוצרת לשניה ושואלת בחיוך "what's the secret" וממשיכה לרוץ.


למה לא אצלנו??


יש פה חוקי שתיה מחמירים. במקומות בהם מותר למכור אלכוהול יש לברמנים חובה ואחריות לסרב למכור ולמזוג למי שנראה להם שתוי. במקומות רבים יש חוקים מקומיים על פיהם זוהי עבירה להתווכח עם מוזג שמסרב למכור לך.

אולי הגיע הזמן שגם אצלנו??

(תקנות השתייה הללו יחסית חדשים, לפני כ-20 שנה, כנראה לאור בעיית שתייה שנוצרה... )


יש פה המון כלבים אבל הם תמיד קשורים ותמיד מנקים אחריהם (הקנגרו פחות מתחשבים...). הילדים רועשים, יוצאים עם ההורים למסעדות כשהם יחפים, אבל בדרך כלל המסעדות מקצות אזור של משחקים, והילדים לעולם מנומסים כשם נתקלים במבוגרים.


במערב אוסטרליה נתקלים באינסוף אנשים שדגים בנהרות ובחופי הים. בכל פעם שעולה בחכה דג צעיר, הם מחזירים אותו למיים. כן, יש איום בקנסות, אבל אף אחד לא באמת בודק. ברור להם שאם לא יקפידו היום לא יהיו דגים מחר.



12 views

Recent Posts

See All

קצרים על אנשים ואוסטרליה

באחד מחניוני הקראוונים, עת פרשנו ארוחת ערב ומזגנו יין טוב, נעמד לידנו בחור כהה עור והתבונן. בירכנו אותו לשלום והזמנו אותו להתקרב, וזיהינו...

Comments


bottom of page