top of page
Writer's picturekennethroadtrip

ניו זילנד, הוביטים ומאורים

הגענו לאוקלנד, לאחר בדיקה מדוקדקת בשדה התעופה שלא ייבאנו אליהם כל מיני מזיקים מאוסטרליה (כולל פירות, ירקות ואפילו חול בנעלים... ).

אוקלנד - עיר גדולה, יפה, הרבה מאד מזחים לעגינה ליאכטות, סירות וגם love boats. שכרנו אותה ויצאנו מחוץ לעיר. הנופים מתחילים להשתנות, גבעות ירוקות בשלל גוונים, הרבה מים, ועיירות קטנות.

אחרי שהיינו שם לילה לבדנו, הצטרפו אלינו החברים מהשכונה איתם היינו גם בנורווגיה.

היעד הראשון היה ההוביטון, המקום בו עשו את הסרט של שר הטבעות. הסיור מאורגן, מאד ממוסחר אבל המקום מדהים. יפיפיה לאנשים שראו את הסרט (או קראו את הספר) אבל גם לאנשים שממש לא.

אתר ההסרטה, חלקו מקורי וחלקו משוחזר, עשוי בצורה מדהימה, ממש בתים של גמדים, מותאמים להוביטים, מאובזרים להפליא (מטבח, חדרי ילדים, כביסה, סלון, פינת קריאה ומה לא...). חלק מהם מותאם גם לזוויות הצילום המתוכננות, כשגובהם של השחקנים הראשיים נלקח בחשבון.

המקום עצמו מקסים, ירוק, מושקע, מתוחזק כאילו הכפר ממש פעיל.






לעומתו הבוקר היינו בכפר של מאורים, התושבים הראשונים, שהיו פה לפני שהגיעו הבריטים. (להבדיל מיצורים דמיוניים אלו הם אנשים אמיתיים 😜). הכפר עצמו יושב ממש בתוך העיירה רוטוראה, על אדמה וולקנית עובדת, ממש כמו בילוסטון. בכפר חיים 21 משפחות, בתנאים שהם שילוב של הווה ועבר. הם משתמשים במים החמים היוצאים מהאדמה לבישול, רחצה וכו (לטענת המדריכה, מאורית) אין להם מים חמים בבתים. הם מנסים לשמר את המסורת שלהן, ואפילו קיבלו 6 מושבים בקונגרס, בבחירת האחרונות. מה שמדהים הוא שהם יודעים, מרגישים את האדמה רועדת, וממש משמשים כססמוגרף אנושי.


פינת המטבח - בישול התוך המים המבעבעים.


.


באיזה שהוא שלב הם גם קיבלו את הדת הנוצרית, חלק קתולים וחלק אנגליקנים. בכל משפחה יש משתי הדתות, ילד כזה וילד כזה 🤭


אמבטיה שמתמלאת מהמים החמים שיוצאים מהאדמה.


הכל כאן ירוק מאוד, כבשים ופרות ממלאים את

המדרונות, ואנחנו תוהים האם אפשר להירגע אפילו יותר מהמצב הרגוע בו הגענו הנה.

12 views

Recent Posts

See All

קצרים על אנשים ואוסטרליה

באחד מחניוני הקראוונים, עת פרשנו ארוחת ערב ומזגנו יין טוב, נעמד לידנו בחור כהה עור והתבונן. בירכנו אותו לשלום והזמנו אותו להתקרב, וזיהינו...

Comments


bottom of page