top of page
Writer's pictureNadav Kenneth

סערה באונסן


שלום לכם,


כידוע לכם מביקוריכם ביפן יש שם משהו שנקרא אונסן, שהוא מקום לטבול בו במיים חמים ממעיינות או מקור אחר.

בשל חולשה ריגעית (האמנם?) שילבנו בשליש האחרון של הטיול שלנו בניו זילנד גם ביקור באונסן + מסג'.

אל יקל הדבר בעיניכם: בעוד שחלק מהמשלחת שלנו מנוסה באירועים שכאלה, רבע שלם לא תומך בפעילויות כאלה, בעיקר בשל התעקשות של המארגנים בכל העולם על כך ש"אם לא תלבש חלוק לא תוכל להירגע", ובשל סלידתו מהרעיון של אנשים זרים שמפרקים ללקוחות משלמים את הצורה בנעיצת מרפקים בשרירים תפוסים.


האמת שהם ממש השתדלו: 45 ד' של טבילה זוגית באמבטיה עשוייה מעץ למול נוף נהר של הר ירוק ונהר רחב ויפה, כולל מוזיקה של מעליות יפניות, כוס יין ומשהו מתוק. עם תום הזמן נעלמים המיים מהאמבטיה ברעש גדול, וזה הסימן ללבוש את אותו החלוק ולדשדש לתחנה הבאה, בה אתה מתבקש למלא שאלון העדפות לאיזה מסג' ("מה שפחות"), איזו עוצמה ("ראה תשובה קודמת") ואיזה ריח אתה רוצה שיהיה לך בסוף התהליך. בשלב הבא אתה נשכב על מיטת עינויים כשהראש תקוע באיזו כרית אובאלית עם חור, נרדם, וכעבור כשעה מעירים אותך ומספרים לך שזה נגמר, וצריך לקום וללכת. ככל הנראה בשעה שישנת מישהו תקע מרפקים בגבך התפוס מכמה שבועות של הליכות בהרי ניו זילנד, ואתה מרגיש ממש כמו חדש.





נדמה לי שאני זוכר מיפן משהו אחר שקוראים לו אונסן, אבל אולי אני טועה.


אז סה"כ חוויה נחמדה, כי בשום סרט אחר לא מקובל לעשות אמבטיה ולישון שעה באמצע היום, בטח לא בטיול לניו זילנד, בו בכל פעם שאתה ממצמץ אתה מרגיש שהיית יכול לעשות משהו יותר מועיל ולא לוותר על עוד פיסת נוף נהדרת.



ולמען התיעוד ההיסטורי:



19 views

Recent Posts

See All

קצרים על אנשים ואוסטרליה

באחד מחניוני הקראוונים, עת פרשנו ארוחת ערב ומזגנו יין טוב, נעמד לידנו בחור כהה עור והתבונן. בירכנו אותו לשלום והזמנו אותו להתקרב, וזיהינו...

コメント


bottom of page