top of page
Writer's pictureNadav Kenneth

סערה בגבעה

Updated: Feb 3


לילה ב Cradle mountain בטסמניה. ליד גבעה קטנה ועגולה, כעשרים מטרים קוטרה, מתרכזים כמה תיירים עם המדריך שמנהל טיול ליילי של צפיה בחיות.

על הגבעה מתחוללת דרמה של ממש, אם לשפוט לפי ההתרגשות של המדריך, המתאר את המתרחש בסיגנון נחמיה בן אברהם והגול ההוא של שפיגלר:

על הגבעה שלושה וומבטים שפלשו זה לתחומי של זה. ואל יקל הדבר בעיניכם: הוומבטים שונאים וומבטים, והם ממש כועסים כשבן מינם מתקרב אליהם. הם עושים מאמצים למנוע זאת ומסמנים את התחום שלהם בגללים ריחניים, ולכן ניתן להבין את ההתרגשות.

בשטח קורה אך מעט: א' הוומבט הבוגר, לוטש מבטים ב ב' הצעיר החצוף. אחת לכמה שניות הוא מתקדם בצעדים זעירים לכיוון הפולש. לאחר כמה צעדים שכאלה, חש ב' בסכנה ברורה ומיידית, שכן כבר בעוד כמה דקות יצטמצם הפער מאוד, ויתחיל קרב דחיפות ושריטות. ב' מאיים על ידי השמעת נשיפות רמות; א' לא נבהל ומשיב לו בנשימה רמה משלו. ב' מחפש לאן לסגת, ומבחין ב ג' הנמצא כ 15 מ ממנו וחוסם תיאורטית את דרכו. וכן עומדים להם שלושה וומבטים בלילה טסמני קר, מחליפים נשימות ונשיפות, וגורמים למדריך לצאת מדעתו מרוב התרגשות.

כמו שתוכלו לנחש איננו יודעים מה סופה של הדרמה, כי קר מאוד ונהיה ממש מאוחר.

ומשהו עם ניחוח עכשווי: וומבטים גרים במאורות אסטרטגיות אליהן מובילות מנהרות טקטיות. בכל מאורה גר וומבט אחד, אבל הוא עובר ממאורה למאורה: במשך היום מחליט היכן יישן בלילה, מניח בכניסה גלל שתוקפו לילה אחד, ובבוקר יוצא לו לענייניו.


ואם מישהו לא יודע איך נראה וומבט, אז:




וגם:


23 views

Recent Posts

See All

Comments


bottom of page